loading...

tehranservic

کاهش برق مصرفی کولر گازی با رعایت نکات بالا میسر خواهد برای خرید ،نصب ، و تعمیر کولر گازی خود کافیست با متخصصان ما تماس بگیرید 66539968

بازدید : 75
چهارشنبه 15 ارديبهشت 1400 زمان : 13:51

شاید شما هم جز افرادی باشید که تمایل به استفاده از کولر گازی داشته باشید ولی از هزینه های آن هراس دارید.در این مقاله میخواهیم به شما راهکار های کاهش برق مصرفی کولر گازی را بیان کنیم، با تهران سرویس همراه شوید.
کولر گازی امروزه به پرطرفدارترین وسیله تهویه هوا مبدل شده است.اما هنوز بسیاری از ما بخاطر هزینه های برق مصرفی به سراغ این دستگاه نمیرویم،اما آیا میدانستید که امروزه میتوان از هزینه برق مصرفی توسط این دستگاه بکاهیم؟!

راه های کاهش برق مصرفی کولر گازی:

1-توجه به برچسب انرژی:
در هنگام خرید کولر گازی حتما به برچسب انرژی آن توجه کنید ،کولر گازی های دارای برچسب انرژی Aو B بهترین انتخاب برای شما محسوب میشوند.

2-خرید کولر گازی های اینورتر:
در بسیاری از مقالات در باره تفاوت کولر گازی معمولی با اینورتر و مزایای کولر گازی های اینورتر صحبت کردیم .کولر گازی های اینورتر نسل جدید کولر گازی محسوب میشوند که با تکنولوژی اینورتر خود باعث کاهش میزان هزینه برق مصرفی میگردند.در کولر گازی های اینورتر با رسیدن به دمای مطلوب کمپرسور کولر گازی شما خاموش نمیشود بلکه از سرمای باد پرتابی کم شده و دمای محیط را در دمای مد نظر ثابت نگه داشته میشود.

3-انتخاب ظرفیت مناسب کولر گازی:
در مقاله راهنمای خرید کولر گازی به این بحث اشاره کردیم که کولر گازی خود را باید متناسب با متراژ محل مورد نظر تهیه کنید .
چرا که انتخاب کولر گازی با ظرفیت بالا برای مکان های کوچک و انتخاب کولر گازی با ظرفیت کم برای مکان های بزرگ هر دو باعث بالا رفتن میزان هزینه برق مصرفی شما خواهد شد .

ظرفیت کولر گازی مساحت اتاق (متر مربع)
۹۰۰۰ ۳۷-۳۲
۱۰۰۰۰ ۴۱-۳۷
۱۲۰۰۰ ۵۰-۴۱
۱۴۰۰۰ ۶۴-۵۰
۱۸۰۰۰ ۹۱-۶۴
۲۴۰۰۰ ۱۱۷-۹۱

4-خرید کولر گازی متناسب با شرایط آب و هوایی:
توصیه ما این است که دستگاهی متناسب با شرایط آب و هوایی منطقه ای که در آن زندگی می کنید خریداری نمایید. برای مثال استفاده از اسپلیت مناسب مناطق معتدل برای مناطق حاره ای کارایی لازم نداشته و نه تنها کاهش مصرف انرژی به همراه ندارد بلکه سرمادهی کمی داشته و طول عمر دستگاه کم می شود. خرید دستگاه تهویه مطبوع باید با توجه به کلاس آب و هوایی منطقه انجام شود:
موتور دستگاه با کلاس T1 به این معنی است که دستگاه برای مناطق با اقلیم معتدل مناسب است.
کمپرسور با کلاس T2 به این معنی استن که دستگاه برای اقلیم های گرم و نیمه خشک مناسب است.
کمپرسور با کلاس T3 به این معنی است که دستگاه مناسب شرایط اقلیمی گرم و مرطوب (حاره ای) می باشد.

کاهش برق مصرفی کولر گازی

5-انتخاب مناسب نوع کمپرسور کولر گازی:
ساکنین مناطق گرمسیری که به توان خنک کنندگی بالا بیش از 24000 BTU نیاز دارند بهتر است دستگاهی با کمپرسور اسکرول خریداری نمایند.
ساکنین مناطق گرمسیری کهبه توان خنک کنندگی بالاتر از 24000 BTU نیاز ندارند توصیه می شود از کمپرسور پیستونی استفاده نمایند.

در صورتی که محل نصب کولر گازی در معرض نور مستقیم آفتاب نبوده و هوای به میزان مناسب در آن محل جریان دارد کمپرسور روتاری انتخاب مناسبی می باشد

6-انتخاب دمای مناسب:
ابتدا دمای مد نظر خود را انتخاب کنید سپس کولر گازی خود را روی دمای مورد نظر تنظیم کنید .در نظر داشته باشید هر بار روشن و خاموش شدن کولر گازی مصرف انرژی را بیشتر خواهد کرد.

7-سرویس به موقع کولر گازی:
در نظر داشته باشید که سرویس به موقع کولر گازی از بسیاری از هزینه های کولر گازی شما کم خواهد کرد و هزینه برق مصرفی را به شدت کاهش میدهد.
کافیست تا هر ماه شست شوی پنل داخلی وخارجی و هر 6 ماه سرویس کامل کولر گازی خود را انجام دهید و نتیجه را روی قبض خود مشاهده نمایید.

8-خرید کولر گازی اصلی:
در مقاله تسخیص کولر گازی اصلی با تقلبی به شما یاد آور شدیم که خرید کولر گازی اصلی بدون اینورتر بسیار بهتر از کولر گازی های تقلبی اینورتر دار است ،چرا که مصرف کولر گازی های اصل بسیار کمتر از کولر گازی تقلبی است.

سایر نکات برای کاهش برق مصرفی کولر گازی:

-در هنگام مصرف کولر گازی تمام درب ها و پنجرها را ببندید و تمامی های درزهای موجود را با وسیله های مناسب بپوشانید و جلوی اتلاف انرژی را بگیرید.

-سعی کنید به جای استفاده از لامپ های معمولی از لامپ های کم مصرف اسستغاده کنید .

-پنل بیرونی دستگاه را در جایی نصب کنید تا از سرما و یخ زدگی و همچنین ورود گرد و غبار جلوگیری شود.

-پنل بیرونی در جایی باشد که در پشت آن امکان گردش هوای آزاد وجود داشته باشد.

-استفاده از پنجره های دوجداره نیز تاثیر بسزایی در حفظ گرمای محیط دارد و از ورود هوای سرد به فضای داخل جلوگیری می کند.

-بهتر است تا لوله های رابط عایق بندی شده باشد.

-در هنگام نصب کولر گازی آن را به سقف نچسبانید و با سقف 30 سانتی متر فاصله دهید چرا که هوای گرم در بالا جمع میشود و این کار از اتلاف انرژی جلوگیری میکند.

-کنترل کردن شارژ گاز مورد نیاز کولر و در صورت نیاز شارژ مجدد دستگاه.

-به عایق لوله ها توجه داشته باشید .چرا که از بین رفتن عایق لوله های کولر گازی موجب افزایش مصرف میشود.

- در طراحی و انتخاب ظرفيت كولرهای گازی و اسپليت ها، بجای انتخاب يك دستگاه با ظرفيت بالا، چند دستگاه با ظرفيت های كمتر و متناسب با نياز سرمايش اتاق ها خريداری و نصب گردد.

-مصرف برق کولر گازی در حالت فن بسیار کم است. در بسیاری از کولر گازی‌ها در صورتی که ترموستات به خوبی عمل کند، هنگام رسیدن دمای هوا به درجه تنظیم شده روی دستگاه، کولر گازی روی حالت فن می‌رود.

-کندانسور را در سایه نصب کنید این کار باعث می‌شود از اتلاف میزان انرژی جلوگیری شود.

نحوه محاسبه مصرف برق کولر گازی:

میزان مصرف برق کولر گازی به ظرفیت آن و مدت زمان و شرایط استفاده از آن بستگی مستقیم دارد. روی تمام کولرهای گازی کدی وجود دارد که به آن توان مصرفی کولرگازی یا پلاک کولر گازی گفته می شود. ظرفیت کولرگازی با معیار BTU روی این پلاک درج شده است. به عنوان مثال در مدل AR12FC5UAEB عدد ۱۲ پس از حروف اختصاری AR میزان ظرفیت کولر گازی شماست که با ضرب این عدد در ۱۰۰۰ ظرفیت کولر شما مشخص می شود.

۱۲*۱۰۰۰=۱۲۰۰۰بی تی یو، کمترین ظرفیت کولر گازی ۱۲۰۰۰ بی تی یو است. هر ۱۲۰۰۰ بی تی یو معادل ۱ TON است که آن هم معادل ۱۲۰۰ وات برق مصرفی است.
میزانTON * تعداد ساعت استفاده از کولر گازی = میزان برق مصرفی کولر گازی به کیلو وات
میزان برق مصرفی کولرگازی به کیلو وات / ۱۰۰ = میزان برق مصرفی به کیلو وات ساعت

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 311
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 9
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 33
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 154
  • بازدید ماه : 626
  • بازدید سال : 3177
  • بازدید کلی : 29170
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی